TRS2006 - Dieselelektrické lokomotivy ČD


Tento dokument se zabývá TRS2006 modely dieselelektrických lokomotiv provozovaných ČD.


ČD 720 (ex T 435.0)

Lokomotiva řady 720 "Hektor"

Dieselelektrická lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' o výkonu 551 kW a maximální rychlosti 60 kmh.

Obsahuje motor 6S 310 DR s trakčním generátorem a chladícím blokem a ventilátorem a kompresorem.

Délka přes nárazníky je 12440mm a hmotnost 61 tun.

Brzdící váhy: P-44t, G-23t, r-23t.

Autorem modelu JendaEnglisu, ke stažení na TrainzCZ.


ČD 714 (rekonstrukce z 751, 752)

Lokomotiva řady 714

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro středně težkou traťovou a posunovací službu, o výkonu 2x300 kW a maximální rychlosti 80 kmh.

Lokomotiva má vpředu umístěny motory LIAZ M2 a alternátory TA 611, vzadu pak je vzduchotlaková brzda, odporník EDB s ventilátorem a elektrický rozvaděč.

Je možné jet na jeden či oba motory, každý pohání jeden podvozek.

Vybavení lokomotivy umožňuje vedení osobních vlaků složených z Btax a Btfmn (včetně ovládání dveří a napájení).

Délka přes nárazníky je 14240mm a hmotnost 64 tun.

Brzdící váhy: P-42t, G-21t, r-4t.

Existuje několik drobně se lišících variant.

Autorem modelu JendaEnglisu, ke stažení na TrainzCZ.

Modelu chybí interiér.


ČD 731 (ex T 457.1)

Lokomotiva řady 731

Dieselelektrická lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro střední posunovací a traťovou službu o výkonu 600 kW a maximální rychlosti 80 kmh.

Ve přední části je motor K 6S 230 DR s trakčním alternátorem TA 604A a chladícím blokem a ventilátorem, vzadu pak vzduchotlaká brzda a odporník EDB s chladícím ventilátorem. Lokomotiva je vybavena elektronikou řídící řídící přenos výkonu a EDB. Standardně je obsažen vlakový zabezpečovač.

Brzdící váhy: P-50t, G-35t, r-10t.

Délka přes nárazníky je 15280mm a hmotnost 68 tun.

Autorem modelu CybGate, ke stažení na TrainzPedro.

Model nemá kabinu.


ČD 742 (ex T 466.2)

Lokomotiva řady 742

Dieselelektrická lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro střední posunovací a traťovou službu o výkonu 883 kW a maximální rychlosti 90 kmh.

Ve přední části je motor K 6S 230 DR s trakčním alternátorem TA 805A, chladícím blokem, ventilátorem a kompresorem, vzadu pak elektrický rozvaděč a baterie. Lokomotivy (od 2.série) jsou vybaveny dvoučlenným řízením.

Brzdící váhy: P-42t, G-30t, r-10t.

Délka přes nárazníky je 13600mm a hmotnost 68 tun.

Autorem modelu , ke stažení na Trainz Web2Web SK.

Model nemá kabinu.


ČD 749 (rekonstrukce z 751, 752)

Lokomotiva řady 749 "Bardotka" / "Zamračená"

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro osobní dopravu, o výkonu 1103 kW a maximální rychlosti 100 kmh.

Skříňová lokomotiva s dvěma stanovišti, motorem K 6 S 310 DR a trakčním dynamem TD802, stejnosměrným přenosem výkonu a nově dodaným elektrickým vytápěním vlaku pomocí topného alternátoru TA 415 (původní generátor parního vytápění PG 500 byl odstraněn).

Brzdící váhy: P-43t, G-26t, r-7+7t.

Délka přes nárazníky je 16500mm a hmotnost 75 tuny.

Autorem modelu Stary a oprava JendaEnglisu, ke stažení na TrainzCZ, JendaEnglisu.


ČD 750 (rekonstruovaná 753)

Lokomotiva řady 750 "Brejlovec"

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro rychlíkovou a osobní dopravu, o výkonu 1210 kW a maximální rychlosti 100 kmh.

Skříňová lokomotiva se dvěma stanovišti, motorem K 6 S 310 DR a trakčním dynamem TD813. Místo parního vytápění vlaku generátorem PG 500 (u 753) je osazeno elektrické vytápění vlaku topným alternátorem TA 403 a na čelo lokomotivy umístěny topné zásuvky. Odstraněny byly zásuvky mnohočlenného řízení.

Brzdící váhy: P-50t, G-35t, r-11+11t.

Délka přes nárazníky je 16500mm a hmotnost 74 tuny.

Autorem modelu Stary, ke stažení na TrainzCZ.

U modelu je problém s texturami oken.


ČD 751 (ex T 478.1)

Lokomotiva řady 751 "Bardotka" / "Zamračená"

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro osobní dopravu, dnes častěji používaná k dopravě nákladní, o výkonu 1103 kW a maximální rychlosti 100 kmh.

Skříňová lokomotiva s dvěma stanovišti, motorem K 6 S 310 DR a trakčním dynamem TD802, stejnosměrným přenosem výkonu a parním vytápěním vlaku generátorem PG 500.

Brzdící váhy: P-43t, G-26t, r-7+7t.

Délka přes nárazníky je 16500mm a hmotnost 75 tuny.

Autorem modelu Stary, ke stažení na TrainzCZ.

U modelu je problém s texturami oken.


ČD 752 (rekonstruovaná 753)

Lokomotiva řady 752 "Brejlovec"

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro rychlíkovou a osobní dopravu, o výkonu 1210 kW a maximální rychlosti 100 kmh.

Skříňová lokomotiva se dvěma stanovišti, motorem K 6 S 310 DR a trakčním dynamem TD813.

Brzdící váhy: P-50t, G-35t, r-11+11t.

Délka přes nárazníky je 16500mm a hmotnost 76 tuny.

Autorem modelu Stary a Rudolf, ke stažení na TrainzItalia.


ČD 753 (ex T 478.3)

Lokomotiva řady 753 "Brejlovec"

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro rychlíkovou a osobní dopravu, o výkonu 1325 kW a maximální rychlosti 100 kmh.

Skříňová lokomotiva se dvěma stanovišti, motorem K 12 V 230 DR a trakčním dynamem TD802E, stejnosměrným přenosem výkonu a generátorem parního vytápění vlaku PG 500.

Brzdící váhy: P-50t, G-35t, r-11+11t.

Délka přes nárazníky je 16500mm a hmotnost 76.8 tuny.

Autorem modelu Stary a oprava JendaEnglisu, ke stažení na TrainzCZ, JendaEnglisu.


ČD 754 (ex T 478.4)

Lokomotiva řady 754 "Brejlovec"

Lokomotiva s uspořádáním náprav typu Bo'Bo' pro rychlíkovou a osobní dopravu, o výkonu 1472 kW a maximální rychlosti 100 kmh.

Skříňová lokomotiva se dvěma stanovišti, motorem K 12 V 230 DR a trakčním dynamem TD804E, stejnosměrným přenosem výkonu a topným alternátorem TA 403 o výkonu 320 kW pro elektrické vytápění vlaku. Instalace topného alternátoru si také vyžádala navýšení výkonu naftového motoru z 1325 kW (akceptované pro trakci) na 1472kW.

Brzdící váhy: P-50t, G-35t, r-11+11t.

Délka přes nárazníky je 16500mm a hmotnost 74.4 tuny.

Autorem modelu Stary a Rudolf, ke stažení na TrainzItalia.


(c) 2008 Leoš Urban