Hagen to Siegen



Lokomotivy

BR 101

V letech 1996 až 1999 bylo firmou Adtranz vyrobeno pro DBAG celkem 145 lokomotiv řady 101.

Jedná se o střídavé elektrické univerzální lokomotivy s uspořádáním náprav Bo'Bo' o trvalém výkonu 6400 kW, s maximální rychlostí 220 kmh.

Napájení je realizováno trolejovým vedením o napětí 15kV a frekvenci 16 2/3Hz.

Lokomotivy jsou standardně vybavené zabezpečovacími systémy Sifa, PZB90, LZB, novější lokomotivy pak i ETCS.

Ovládání zde


BR 294

V letech 1963 až 1974 bylo firmou Maschinenbau Kiel vyrobeno pro DBAG celkem 408 lokomotiv V90, dnešní řady 294.

Jedná se o posunovací lokomotivy s uspořádáním náprav B'B' o trvalém výkonu 800 kW, s maximální rychlostí 80 kmh.

Lokomotivy nemají vyvedeno vlakové vytápění.


Vagóny

EANOS HOPPER WAGON (defaultní vagón KRS)

Čtyřosý otevřený nákladní vůz Eanos pro všeobecné použití, navržený primárně pro přepravu uhlí, rudy, šrotu, štěrku a písku. Vůz s kapacitou 65.5 tuny může být nakládán shora a vyprazdňován buď dvěma dveřmi po stranách nebo korečkovým dopravníkem shora.

Maximální povolená rychlost 120 kmh


IR AVMZ FIRST (defaultní vagón KRS)

Osobní vagón první třídy.

Podvozek má čtyři nápravy, umožňuje až 200kmh, vůz má kotoučové brzdy.

Hmotnost prázdného vozu je 44 tun, obsazeného 48 tun. Délka vozu 26.4m. Brzdící váhy vozu jsou P-52, R-70, RR-75, RMG-111. Jízdní odpor Rk.

Obsahuje 9 kupé, celkem 54 míst první třídy. Vůz je klimatizován.

Elektrické vytápění ze zdrojů: střídavý 1000V/16Hz, 1500V/50Hz, stejnosměrný 1500V, 3000V.


IR BIMZ SECOND (defaultní vagón KRS)

Osobní vagón druhé třídy. Vozy z vagónky Helberstadt byly původně určeny pro DR (železnice NDR). Po spojení je jako perspektivní převzalo a modernizovalo i DB.

Podvozek má čtyři nápravy, umožňuje až 200kmh, vůz má kotoučové brzdy.

Hmotnost prázdného vozu je 41 tun, obsazeného 46 tun. Délka vozu 26.4m. Brzdící váhy vozu jsou P-48, R-66, RR-71, RMG-103. Jízdní odpor Rk.

Obsahuje 8 kupé + prostor, celkem 60 míst druhé třídy. Vůz nemá klimatizaci ale obsahuje nucenou ventilaci.

Elektrické vytápění ze zdrojů: střídavý 1000V/16Hz, 1500V/50Hz, stejnosměrný 1500V, 3000V.


KBS Container Flat (defaultní vagón KRS)

Plošinový dvounápravový vagón.


KKT Hopper (defaultní vagón KRS)

Výsypný čtyřnápravový vagón.


KTMM Hopper (defaultní vagón KRS)

Výsypný dvounápravový vagón.


SHIMMNS Wagon (defaultní vagón KRS)

Speciální čtyřnápravový vůz, rychlost prázdný 120 kmh, ložený 120kmh, posuvný plachtový kryt v složeném stavu odkryje 2/3 vozu. Váha 21330 kg, ložná hmotnost 60t.

Vyráběn v Popradu pro AAE AG, německou společnost pronajímající nákladní vozy.


SSYLMS Wagon (defaultní vagón KRS)

Plošinový šestinápravový vagón.


Mise

Použité klávesové zkratky odpovídají defaultnímu nastavení Rail Simulatoru.

Wagon Hunt (defaultní mise KRS)

Železniční společnost souhlasila s výpomocí místní ocelárně, které dochází vagóny pro dopravu ocele. Dnešní úkol je sestavit vlak vagónů pomocí DB294, z nákladiště v Grevenbrucku a dodat je do Kreuztalu.

Je dubnové ráno, tma, prší. Nacházíte se v Grevenbrucku na Siding6. Kousek za lokomotivou se nachází plošinové vagóny připravené k odvozu.

S citem k nim přijedete na vzdálenost nárazníků a vagóny připojíte pomocí SHIFT+CTRL+C.

Poté vedete vlak vpřed, zpočátku 40 kmh až do najetí na hlavní trať, pak sledujíce předvěsti, návěstidla a rychlostníky. Při míjení předvěsti ukazující VOLNO (dvě zelené) zabezpečovací zařízení zacinká - to je v pořádku.

Na poslední předvěsti před Kreuztalem svítí ale VÝSTRAHA (dvě žluté), a při minutí zabezpečovací systém INDUSI začne pískat. Musíte rychle stisknout Q na potvrzení, že víte o výstraze, jinak se aktivuje rychlobrzda a vlak bude automaticky zastaven.

Začněte brzdit, protože za dalším návěstidlem následuje jízda do odbočky. Brzdíte pod 40kmh. Normálně by INDUSI (v Německu) hlídalo průběh brzdění, ale nejsem si jist, že v RS je to simulováno.

Musíte ručně nastavit vlakovou cestu v 2D mapě (9) na KreuztalSiding5. Výhybky přepínáte SHIFT-MYŠ.

Na cílové koleji zastavíte a mise úspěšně končí.

Mise trvá necelou hodinu.


Sleep tight (defaultní mise KRS)

V Hagenu přebíráte vlak Eurocity Sleeper jedoucí do Frankfurtu. Vlak vedete do Siegenu a zastavujete ve Werdohl, Finnentrop, Altenhundem a samozřejmě Siegen. Musíte dodržet maximální komfort cestujících.

Je krátce po páté hodině ranní, začíná svítat. Nacházíte se v Hagenu na 6. koleji. Vedete lokomotivu BR101 s 10 osobními vagóny.

V Hagenu je rychlost omezena na 40kmh, po najetí na hlavní trať sledujte předvěsti, návěstidla a rychlostníky. Při přibržďování je třeba přednostně používat elektrodynamickou brzdu EDB (,.).

Do stanic brzděte brzdou elektrodynamickou, dle potřeby pískujte (X), jakmile zhasne HoheAbbremsung, přidejte brzdu vlakovou(;'). Po zastavení odjistěte dveře vlaku (T) a pak čekejte na jejich zavření (nebo sledujte F3 sekci Destination).

Mimochodem, mně od Werdohlu přestala elektrodynamická brzda fungovat a musel jsem dojet na vlakovou. Stávalo se mi to do MK1 a myslel jsem že to MK1 opravil. Ale třeba jsem to nějak způsobil já. No, aspoň je to reálnější :-)

Před Siegenem klesají rychlostníky postupně na 60 kmh, na nádraží je pak 40kmh. Vlaková cesta je postavena automaticky.

U nástupiště zastavíte, odjistíte dveře a mise úspěšně končí. Vlak přebírá další strojvedoucí.


Ghost Train (defaultní mise KRS)


Přebíráte osobní zastávkový vlak do Alteny, mezi pasažéry jsou i amatérští lovci duchů v cestě za vyšetřováním paranormálních jevů na hradě v Alteně. Je totiž Halloween, večer duchů. Očekávejte neočekávané ale nebuďte vystrašení.

Je před devátou hodinou večerní, poslední říjnový den. Prší. Nacházíte se ve Finnentropu na 1. koleji, kde přebíráte lokomotivu BR101 s 6 osobními vagóny.

První plánovaná zastávka bude v Plettenbergu. Vše probíhá normálně až do okamžiku, kdy průvodčí nahlásí, že poslední dva vagóny bezdůvodně blikají a že bude muset přesunout cestující. S dispečerem je dohodnuto, že po plánované zastávce v Plettenbergu zastavíte neplánovaně na Sidding3 a tam problém vyřešíte.

Před Plettenbergem je dvakrát za sebou VÝSTRAHA, takže potvrzujete INDUSI přijetí pomocí Q. Po zastavení odjistěte dveře soupravy (T) a přestavte na 2D mapě (9) vlakovou cestu na Siding3 (SHIFT CLICK).

Na Siding3 zastavte. Pasažéři byli přesunuti, do předních vozů, ale poslední dva vozy je z bezpečnostních důvodů nezbytné odpojit (F3, Oper). Jeden z lovců duchů prý viděl nějaké zjevení krátce před zhasínáním vozů! No, každopádně je možné pokračovat v jízdě. Pozor, trpasličí návěstidlo dává STUJ, je nutné postavit vlakovou cestu!

Další zastávka je ve Werdohlu, jeďte co to jde ať naženete zpoždění. Před Werdohlem brzděte EDB, je mokro, bude potřeba zřejmě pískovat (X), dobržďujte vlakovou brzdou.

Odjistěte dveře, počkejte na nastoupení pasažérů a pokračujte dál.

Uslyšeli jste mdlý vzdálený výkřik a vlak se roztřásl pod účinkem prudkého brzdění strženou záchrannou brzdou.

Jeden z lovců duchů uviděl v okně strašidlo a to ho vyděsilo tak že strhl záchrannou brzdu. Jak se později ukázalo, byl to jeho obraz ve skle.

Takže odbrzdit, počkat na natlakování brzd, přepínač směru a pokračujeme. To zase bude papírování ;-)

Cílovou (naštěstí) stanicí je Altena, kam k prvnímu nástupišti přijíždí náš strašidelný vlak. Pokochejte se starobylým hradem na skále.


Into the Misty (defaultní mise KRS)

Přepravujete složený nákladní vlak z Haggenu do Lennestadt-Meggen. Podle předpovědi hrozí špatná viditelnost.

Na konci zasněženého lednového dne, před sedmou hodinou večerní, se nacházíte se ve Haggenu a přebíráte lokomotivu BR294. Úkolem je sestavit nákladní vlak a odvést do Lennestadt-Meggen.

Nejprve musíte připojit sedm vozů umístěných na Yard6. K tomu musíte nejprve postavit cestu skrz Yard8, pak Yard6, přijet opatrně k vozům a připojit je (CTRL-SHIFT-C).

Dále postavíte cestu na Yard9, kde je pět vozů. Ty připojíte (opět opatrně) na konec.

Postavíte cestu na hlavní kolej přes Gate9 a vyrazíte do Lennestardtu.

Následuje upozornění na riziko prokluzu u těžkého vlaku.

Před HA-KABEL si musíte postavit cestu na hlavní trať přes KabelGate1, kousek za místem, kde je návěst 40 pod mostem. Na seřadiště HA-KABEL vůbec nevjíždějte, ač tam počítač postavil cestu. Ona tamtudy jde cesta postavit taky ale na konci je STUJ a je navěky.

Za Hohenlimburgem svede počítač cestu mimo, je tam VÝSTRAHA a STUJ, je třeba přestavit výhybku zpět na hlavní kolej. Pak je další výstraha před Letmathe a 40kmh.

Před Werdohlem zase série výstrah a ve Werdohlu 40kmh.

Před Lennestadt-Meggen výstraha, je nutné postavit na Siding 1 a tam zastavit.

Jen ta mlha se nějak nedostavila :-)



(c) 2008 Leoš Urban